donderdag 24 november 2011

GOK-blog nov2011 #4 - "Ieder nadeel hep z'n voordeel"

Het Groot Omroepkoor geeft op vrijdag 25 november 2011 zijn jaarlijkse a-capellaconcert. Op het programma staan werken van Sweelinck, Schubert en Bruckner en de première van een Mis van de Finse componist Einojuhani Rautavaara. Het concert vindt plaats in de Utrechtse Jacobikerk als onderdeel van De Vrijdag van Vredenburg. Alt Pierrette de Zwaan doet verslag van de repetities en het concert:

RIANT TE LAAT VOOR DE AKOESTIEKREPETITIE

Utrecht! Die mooie stad, als je hem weet te vinden tenminste. Dat ik het nou niet weet is tot daar aan toe, maar TomTom wordt ervoor betaald en die wist het blijkbaar ook niet.
U begrijpt, onderwijl rustgevende mantra's zingend en mild berustende grapjes (die toch niet voor herhaling vatbaar zijn) makend over navigatie-apparatuur en de goedgelovige types die daarop vertrouwen, kwam ik riant te laat voor de akoestiekrepetitie in de Jacobikerk.
Maar, zoals iemand die er veel meer verstand van heeft dan ik (want hij heeft werkelijk o-ver-al verstand van, niet te geloven zoveel verstand als die man heeft) al eens onthulde: "ieder nadeel hep z'n voordeel", bleek dit weer geweldig goed van pas te komen.
Want ik was nu in de gelegenheid om een flitsende aktiefoto te maken van mijn collega's die wel op tijd waren begonnen, en dat waren er nogal wat, zoals u kunt zien.


> GOK-blog nov2011 #3 - "Een boete zat er, helaas wat jammer nou, niet in"
> GOK-blog nov2011 #2 - "Aha, het is misschien toch wel een echte componist, geloof ik"
> GOK-blog nov2011 #1 - "Begin de dag met Tequila!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten