maandag 21 november 2011

GOK-blog nov2011#1 - "Begin de dag met Tequila!"

Het Groot Omroepkoor geeft op vrijdag 25 november 2011 zijn jaarlijkse a-capellaconcert. Op het programma staan werken van Sweelinck, Schubert en Bruckner en de première van een Mis van de Finse componist Einojuhani Rautavaara. Het concert vindt plaats in de Utrechtse Jacobikerk als onderdeel van De Vrijdag van Vredenburg. Alt Pierrette de Zwaan doet verslag van de repetities en het concert:

Op weg naar het MCO vanuit woonplaats Amsterdam hoor ik het fijne liedje van Spinvis Tot ziens, Justine, met daarin de inspirerende zin: "Begin de dag met Tequila". Helaas heb ik geen Tequila bij me in de auto, maar na deze oproep smaakt de koffie ineens veel vrolijker en ik kom ook nog op tijd op de repetitie. Het kon al met al slechter.
We beginnen met een solistenrepetitie voor Schuberts Tov Lehodos onder leiding van Edward Caswell, voor het concert van aanstaande vrijdag.

Van links naar rechts: Elma v/d Dool, Pierrette de Zwaan, Eyjólfur Eyjólfsson, Palle Fuhr Jørgensen. Zo zingend zien we er niet al te intelligent uit, valt me ineens op. Maar in het echt valt dat reuze mee.

Na een half uurtje met elkaar gaan we door met iedereen:

Het omroepkoor lijkt vaak rommelig, maar dat is toch niet zo. Er is een geheime choreografische dans, die er voor zorgt dat iedereen ineens zit, dezelfde kant opkijkt en begint te zingen. Het verbaast mij iedere keer weer.
Na de repetitie weer naar huis, snel wat dingetjes doen, en een dapper besluit genomen: behalve ratatouille, splits ik mijn gezin vanavond ook de Bataat (Ipomoea batatas) in de maag. Waarschijnlijk ben ik de enige die iets eet. Ik hoop maar dat het lekker is...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten